Immár ötödik alkalommal, nagy sikerrel zajlott le az ÉlményMűhely a Kaposvári Egyetemen. A 180 közép- és általános iskolai tanulók nagy rész Kaposvárról érkezett, de nagy létszámú diákcsoport jött a Dombóvári Illyés Gyula Gimnáziumból, továbbá Tamásiból, Tolnából és általános iskolások is érkeztek Bodrogról.
A nap egy izgalmas nyitó előadással kezdődött, amit Dr. Galambos Péter egyetemi docens a Bejczy Antal iRobottechnikai Központ igazgatója tartott. A robotikával foglalkozó prezentációt egyetlen pisszenés nélkül, feszült figyelemmel hallgatta végig a különböző életkorú, különböző informatikai előképzettséggel rendelkező hallgatóság. Ezután kisebb csoportokban 13 másfél órás workshopon vettek részt a tanulók.
A nemzetközi ÉlményMűhely foglakozásai mellett a Gazdaságtudomány, Pedagógiai és a Művészeti Kar 2-2 oktatója is tartott workshopot. A célunk a helyi vállakozásokkal is szorosabbra fűzni a kapcsolatot, ennek jegyében jelent meg meghívott workshop vezetőink körében Németh Gábor a Prekognox Kft. részéről és Bérdi Tamás hozott nagy sikert aratott VR felszerelést Kaposvári Mosolygyár Egyesület nevében. A sláger témák az idén a robotikával és az informatikai területtel kapcsolatos műhelyfoglalkozások voltak.
Emellett nagy sikert aratott a különleges szépségű Warka Víztorony modellezése is a koreai 4D Frame készletből, ami napjaink egyik fontos problémájára a tiszta ivóvíz megőrzésére is felhívta a figyelmet. Ezt a workshopot Szabó Ildikó az ÉlményMűhely pedagógiai vezetője tartotta.
A diákok programját az élménybeszámoló zárta. Itt minden workshopból néhány tanuló elmondta, hogy miről szólt, mit adott számára a foglalkozás, amit társaik nagy tapssal jutalmaztak.
Délután a résztvevő tanárok, workshop vezetők tanácskoztak a nap tapasztalatairól, a tehetséggondozás lehetőségeiről.
https://ticket.ke.hu/kezdolap/hirek/1999-elmenymuhely-nemzetkozi-steam-mozgalom#sigProId71865ab3d7